top of page
Domlouvání schůzek tapeta 2_edited_edited.jpg

Články od skutečných realizátorů B2B prodeje

Untitled Session03241_edited.png
Michal-Vacek-white-high-res.png
Banner na článek LinkedIn.png
00:00 / 04:53

audio text

Zase jsem viděl na LinkedIn další průzkum, chcete-li Přehled CRM na českém trhu (+ ceny pro rok 2024) Takovéto průzkumy, se kterými si nikdo nedá moc práce a slouží jen k sebeprezentaci a sebe prodeji svého, nemám rád! Nevím, co se skrývá za slovem "nejčastějších" CRM systémů. Každopádně pravděpodobně nejprodávanější CRM u nás jsou Pipedrive a Raynet a říkejte si co chcete, ale jedná se o krabicová řešení, které jsou stále ve vývoji v nějaké úrovni dokonalosti a teprve se pomalu, velmi pomalu blíží k úrovni procesních požadavků. Navíc jsou programovány na už teď zastaralých platformách. Pak jsou tady špičky v oboru, jako hlavně Hubspot a Microsoft Dynamics, ale ty jsou za zcela jiné peníze. Vím, a byl jsem u toho, že mnoho firem již odešlo ze zahraničních CRM systémů proto, že jejich help desk byl pomalý, nesrozumitelný, a nakonec bez konečné pomoci, a nepomáhá tomu ani dnešní AI a nepřítomnost osobního poradce. Je tady jeden zlozvyk. Češi chtějí všechno zadarmo a velmi často řeší jen jednoduché CRM s tím, že pokud mu něco chybí, napojí si nějakou další aplikaci, která je buď zadarmo nebo za hubičku. Pak vybírají CRM podle toho, zda dané připojení má. Netuší, že jsou CRM a ERP systémy prakticky za cenu zmíněných „nejčastějších“ CRM a ty mají mnohem širší záběr nejen ve funkcích, ale zejména v množství aplikací, které řeší další požadavky, bez kterých se neobejdete. A všechno je v jednom za skoro stejnou cenu Raynet a Pipedrive. Pokud chcete být ovce a chcete jít s davem za nejnižší cenu, prosím. Přizpůsobte se trendu a budete stejně dobří a výkonný, jako ostatní podprůměrní a průměrní. Garantuji Vám, že neustále budete čekat na nějaké s velkou slávou promované slibované funkce a ani nebudete mít potuchy, jaké možnosti na poli CRM systémů v dané ceně, kterou platíte dnes jsou. Otázka zní. Hledáte pro svou firmu nejprodávanější CRM, nebo nejlepší CRM pro Vás??? Cílem výběru CRM je, aby Vám ušetřil čas a měl všechno, co potřebujete. A věřte mi, budete potřebovat nejen obchodní funkce CRM, ale také vedení produktů a někteří i sklad, vedení projektů v tom nejširším smyslu slova, plnou personalistiku i když jste jen jediný zaměstnanec, účetnictví, i když propojené s Vaší účetní firmou, ale také správu souborů a dokumentů, k tomu všechny funkce úkolů, kalendáře, e-mailů apod. I když má dané CRM náznaky, že něco takového zmíněného má, je tu další úroveň, bez které se neobejdete a tou jsou analýzy, reporty a procesní i finanční controlling, AI umělá inteligence a automatizace na nejvyšší úrovni, firemní architektura a správa uživatelů, a především a to zdůrazňuji, totální propojení všech funkcí, dat a hodnot analýz a controllingu všech aplikací, modulů, nástrojů a databází celého systému. A nakonec pro střední firmy musí CRM jet na platformě pro individuální nastavení. Považuji se za specialistu na obchodní komunikaci a obchodní procesy a dříve jsem dělal projektového manažera IT, takže o tom něco vím. 15 let používám „ošklivé“ CRM InTouch a musím říci, že hierarchie vedení záznamů a jeho již dávno vytvořené funkce jsou stále a stále v kurzu. Vedle toho už léta neustále hledám, studuji a testuji všemožná CRMka, abych měl přehled co je na trhu doma i ve světě. Ptáte se, proč hledám i v ČR? Je to jednoduché! České hlavy a čeští programátoři patří ke světové špičce vývojářů a programátorů. A věřte mi, o tom něco vím nejenom z našich kampaní. Nechci tu propagovat CRM systémy, protože nejsem jejich prodejce. Je dalších několik, které jsou lepší než zmiňované Pipedrive a Raynet a ve finále za stejnou cenu. Jeden CRM systém ale pro mě zvítězil a tím je ETIS od společnosti Encore Technologies s.r.o. Má všechno, a ještě mnohem víc, než jsem zde psal. O prázdninách ho nasadím a moc se těším.

bottom of page